Vertrek!!

8 februari 2020 - Schiphol, Nederland

08-02-2020

Dag Allemaal,

Wat leuk dat jullie mij en mijn reis naar Kenia willen volgen! De komenden maanden ga ik proberen elke week een stukje te schrijven.

Op dit moment ben ik op Schiphol. Wij (Martine, Mariëlle en ik) vertrekken zometeen om 20;40 en zullen morgen om 06;45 aankomen in Nairobi. Vanuit Nairobi zullen wij met een busje opgehaald worden en worden dan naar Nyabondo gebracht. Vanuit Nairobi naar Nyabondo is het zo’n 7uur rijden. Onderweg kunnen wij kennis maken met het land, een paar boodschappen doen en niet onbelangrijk simkaarten regelen.

Vandaag gaat het avontuur beginnen en ik kijk hier al onwijs lang naar uit. Ik hoop ontzettend dat ik in Nyabondo iets kan betekenen en wil ook echt mijn steentje bijdragen om deze kinderen (en natuurlijk de anderen mensen daar) een betere toekomst te geven. Daarnaast hoop ik dat ik als student fysiotherapeut hier een hoop van ga leren. Het is nu natuurlijk ook ontzettend spannend, omdat ik niet weet waar ik terecht kom en omdat ik iedereen in Nederland ontzettend ga missen. Ook ben ik erg benieuwd naar hoe mijn slaapplek de komende maanden zal zijn. Zou ik er goed kunnen slapen? Hoe zal de wc zijn? En allemaal andere praktische vragen heb ik.

De afgelopen maand ben ik druk bezig geweest met het regelen van mijn vliegticket, visum, VOG, vervoer in Kenia en natuurlijk alle andere zaken die hier bij komen kijken. Vooral de koffer inpakken vond ik erg lastig. Wat neem ik mee? Hoeveel neem ik mee? En vergeet ik niet wat? Volgens mij heb ik alles ingepakt, maar wie weet....

Het is zo’n gek idee dat wij morgen echt in Kenia zijn. Dit is al iets waar wij maanden mee bezig zijn geweest en morgen gaat het echt gebeuren. Ik weet nog goed dat ik 5 maanden geleden dacht; Het duurt nu nog net zo lang als dat ik in Kenia ben. De tijd is ontzettend snel gegaan en dus wil ik ook van elk moment gaan genieten.

Ik ben benieuwd, wij lopen zo naar de gate waar het vliegtuig op ons staat te wachten!

Liefs en dikke knuffel van mij!

1. Mariska:
    8 februari 2020
    Hele goede reis! Aan je voorbereiden zal het niet liggen! Leuk om je op deze manier te volgen! Groetjes Mariska
  2. Ellis:
    8 februari 2020
    Fijneeeee vlucht! Nu al benieuwd naar al je verhalen!!
  3. Papa:
    8 februari 2020
    Veilige vlucht Meis, kan niet wachten op je eerste verhaal uit Nyabondo.
  4. Christa:
    9 februari 2020
    Mooi avontuur die je aangaat en zo goed dat je niet van te voren alles kan weten😉 laat maar lekker over je heen komen. Je bent creatief en flexibel genoeg om er wat van te maken ben ik van overtuigd. Dat zijn je mooie ervaringen!
    Een dikke kus aan de kinderen van mij. Liefs vanuit " stormopkomst" zwolle
    Have fun💛🍀☀️
  5. Aukje:
    9 februari 2020
    Hoi Bente, Als alles goed is ben je nu in Kenia en hobbel je uren over de weg naar Nyabondo. Ik ben heel benieuwd hoe je het allemaal vindt. Goede reis verder.

Groetjes van ons allemaal.
  6. Hans:
    9 februari 2020
    Een hele mooie tijd gewenst. We zullen je ouders wat extra aandacht geven om zo het gemis van hun dochter wat te compenseren. Het ga je goed!
  7. Elles:
    9 februari 2020
    Geniet er lekker van en pas goed op elkaar en doe Mariëlle warme groetjes van Elles 😘
  8. André Hoogkamp:
    10 februari 2020
    Veel succes gewenst!
  9. Liarendering:
    16 februari 2020
    Hoi Bente,
    Succes fijn om je verhalen te lezen.
    Liefs Lia.